Egy Vivek becenevű fejlesztő hivatalosan is bejelentette a Haiku közösség weboldalán, érkezik az új, hardveres 3D gyorsítás.
A cél jelenleg, hogy lecseréljék a jelenlegi szoftveres renderelési technikát, illetve végre rendes OpenGL támogatás érkezzen erre a nagyszerű operációs rendszerre, mondom ezt annak ellenére, hogy jelenleg én sem használom aktívan, pedig korábban nagy rajongója voltam a BeOS majd Haiku OS -nek, ám a sorozatos videókártya inkompatibilitás miatt sajnálatos módon más rendszer után kellett néznem.
A legfőbb cél, hogy a Google Summer of Code 2017 rendezvényen kiszemelt fejlesztő elkészítsen egy Direct Rendering Manager (DRM) drivert, eszközmeghajtást a linux kernele alapján az i915 -ös alapú architektúrákhoz a DragonflyBSD linuxos kompatibilitási rétegét alapul véve, így megnyílik az út a későbbiekben már a teljes OpenGL (Mesa3D) 3D -s hardveres gyorsítás lehetőségére.
Ezzel gyakorlatilag ugye meg is célozzák egyértelműen a szélesebb, komolyabb közönséget és az általános felhasználást erősítik, hiszen ez egyrészt nagyon fontos a játékos közönség számára és itt most azokat értem, akik esetleg ha nem is tartoznak a hardcore gamerek népes táborához, de azért szívesen eltöltenek pár órát hetente egy-egy kissebb játékkal, illetve az i915 driver jelentése már önmagában is rengeteg gépet jelent.
Sok integrált alaplapon van ilyen gpu, de rengeteget találunk a notebookok és laptopok piacán is és ez bizony egy jókora piros pont lehet a Haikunak, már amennyiben természetesen sikerrel zárul a fejlesztés, amire úgy néz ki, hogy hamarosan sor kerülhet, ugyanis a készítők három hónapot adnak maguknak a projektre, tehát nem kell már sokat aludnunk addig.
Hát hajrá fiúk és várjuk a végeredményt ! 😀
Vivek bejelentése a Haiku blogon:
https://www.haiku-os.org/blog/vivek/2017-05-05_[gsoc_2017]_3d_hardware_acceleration_in_haiku/