ati5 írta:Ez a válasz a kérdésemre .
"Tisztelt Partnerünk!
IPv6 szolgáltatást díjmentesen igényelhet, ekkor egy /56-os tartományt routeolunk a szolgáltatására, amelynek címeiből egyet a routere kap meg, a többi mind egyedi fix IP-ként a routerben osztható ki 255 saját egyedi eszközének. Ezek mindegyike publikus statikus IP. A használatához IPv6-ot kezelni tudó routerre, és az IPv6 protokoll ismeretére van szükség. IPv6 esetében nem létezik az IPv4-ben szokásos NAT.
Jelenlegi szolgáltatásánál IPv4 ből NAT-olt IP-t használ, ez helyett opcionálisan igényelhet publikus dinamikus 4.-es IP-t is. Ez havi 300 Ft+Áfa költség mellett igényelhető. ( ezzel azonban már a hagyományos routerekkel is külső IPv4-es IP-t kaphat, amelyet fel tud használni mondjuk a dyndns-hez hasonló szolgáltatásokkal."
Nos, csak kibújt a szög a zsákból!
A Te szolgáltatód egy roppant szemét cég,
Az egy dolog, hogy lassan elfogynak az IPv4-es címek, inkább úgy mondanám, hogy a szolgáltatódnak igénybe vehető IP-s címtartománya.
Emiatt elvileg jogos lenne az IPV6-ra való átterelés, igen, ingyenesen, mert ehhez a váltáshoz ez szükséges, képzeld el, mi lenne akkor, ha az új, és elvileg tényleg korszerűbb IPv6-os protokoll-ra való áttérést még plusz díjfizetéssel is megterhelné, valószínűleg senki nem akarna majd áttérni rá.(amúgy is lesz ennek + technikai költsége az ügyfélre nézve, sajnos!)
Pedig lassan ez lesz a trend, ugyanis vészesen fogynak az egyes szolgáltatók rendelkezésére álló IPv4-es címek, ezért új fix IP-ket csak akkor tudnak a rendelkezésedre bocsájtani, ha a régi ügyfelek kilépnek, vagy eltűnnek, és a felszabaduló IPv4-es címük esetleg rendelkezésre áll a régieknek, akik ilyen címet igényelnének.
Viszont az új IPv6-ra való áttérés feltételez egy olyan oprendszert, ami ezt alapból, natívan támogatja, továbbá a hálózati eszközök közül a hálókártyák(ha IPv6-os router mögött vagy, akkor nem biztos, hogy ezt cserélni fog kellened) és/vagy a régi, IPv4-es routerek cseréje lehet szükséges.
Azért szemét a netet biztosító céged, mert ahogy terjeszkedett, felvásárolt más cégeket, így hozzá került azok ügyfélállománya is, és ezeket is ki kell szolgálnia IPv4-es címekel, abból meg ugye neki csak egy adott mennyisége van. Jobb esetben hozzá kerülhet a felvásárolt cég IP-tartománya is, ez javíthat a dolgon, de érdemben nem változtat, a növelvő ügyféllétszámot Ipv4-el kiszolgálni egyre nehezebb lesz.
Ezért vezeti be a Natolást, mint egy mentőeszközt, de ugye ennek az ügyfélre nézve káros hatásai is vannak, úgymint a voip szolgáltatások, az ftp és egyéb szerverek üzemeltetési problémái, hogy csak a Téged érintő dolgokra koncentráljunk.
Persze az ügyfeleket erről értesíteni kéne, hogy márpedig a mai (?-mikortól is-?) naptól ezután már a T.Ügyfél Natolt címet kap, és ha ez nem jó neki, milyen lehetősége van ez ellen lépni.
Most igazából az a kérdés nálad, hogy Te, amikor megkötötted velük a Net-szolgáltatási szerződésedet, akkor már a szolgáltató eleve Natolt IP-címet adott Neked, vagy ezt csak a szerződés kötésed után tette meg, illetve erről az átállásról Téged időben, megfelelő módon tájékoztatott e, és megemlítette e a reád váró, a Natolásra való átállásból rád károsan jelentkezni fogó tényeket is.(pl. a szerverproblémák stb.)
Ha nem, úgy simán perelhető a cég! És követelhető, hogy az elmaradt tájékoztatás fejében külön díjfizetés nélkül biztosítsák neked a régi IPv4-es, publikus IP-címedet.
Persze az asztalveregetés előtt azért nem árt megtudni, hogy a Szolgáltatói Szerződésben erről mi áll, mert ha ez benne van, mármint, hogy a Cég jogában áll módosítani, vagy áttérni a Natolt IP címadásra, akkor sajnos gond van.
De még akkor is lehet reklamálni, hogy az elmaradt tájékoztatás miatt - amennyiben erről Téged érdemben nem tájékoztattak megfelelően- Téged sérelem és hátrány ért, és emiatt jogos a külön díjfizetés nélküli Natolásból való kivétel, és a régi állapot részedre való visszaállítása.
Minden attól függ, hogy a Net-szerződésed megkötésekor mi volt az alapállapot, illetve utána a Cég Natolásra való áttérésekor Téged egyáltalán értesítettek e erről megfelelő módon, lehetőséget adva neked annak elfogadására, illetve a visszalépésre!
Szerény véleményem szerint meg ha nem jársz sikerrel a visszaállításban és ragaszkodnak a díjfizetés elleni IPv4-es publikus IP-cím visszaadására, akkor simán ott kellőket hagyni a szarban, és lépni kell más szolgáltatók felé, sokkal jobban jársz.
Amúgy ez az IPv6-os probléma nemsokára nagyon sok embert fog érinteni, nemcsak Téged!