Kezdőcsomag a játékprogramozás iránt érdeklődőknek – Raylib

Aki a linux rendszerek iránt érdeklődik, az viszonylag hamar megismerkedik a konzollal és a bash scriptek írásával és sokan találnak rá a rendszer alapját is jelentő C nyelvre.

A játékok írása már viszonylag korán, a programozás tanulási fázisában előkerül a jól ismert példák, a lottójátékok és számkitalálós játékok  tanulásakor.

Ennél tovább csak nagyon ritkán és kevesen szoktak eljutni, de mégis mi a teendő, ha valaki komolyan érdeklődik a magasabb szintű, napjainkban elterjedt játékok programozása iránt ?

Egy olyan ingyenes, nyílt forráskódú projektet szeretnék a figyelmetekbe ajánlani, ami kifejezetten a kezdő játékfejlesztők számára készült.

A raylib egy egyszerű és könnyen használható könyvtár a videojátékok programozásának hatékonyabb, élményszerű elsajátításához..

A raylib-t a Borland BGI grafikus lib és az XNA keretrendszer ihlette, és különösen alkalmas prototípusok készítésére, eszközfejlesztésre, grafikus alkalmazásokhoz, beágyazott rendszerekhez és oktatáshoz.

NINCS külső függőség, az összes szükséges könyvtárat a raylib csomagban találja meg
Több platform támogatott: RPI, Android, HTML5… és még sok más!
Alap C kódban (C99) íródott PascalCase/camelCase jelöléssel.
Hardveres gyorsítás OpenGL-lel (1.1, 2.1, 3.3 vagy ES 2.0)
Egyedi OpenGL absztrakciós réteg (önálló modulként használható): rlgl
Többféle betűformátum támogatása (TTF, XNA betűtípusok, AngelCode betűtípusok)
Többféle textúra formátum támogatott, beleértve a tömörített formátumokat is (DXT, ETC, ASTC)
Teljes 3D támogatás, beleértve a 3D Shapes, Models, Billboards, Heightmaps és még sok más!
Rugalmas anyagrendszer, klasszikus és PBR térképek támogatása
Animált 3D modellek támogatása (csontvázcsontok animációja) (IQM, glTF)
Shaderek támogatása, beleértve a modell és utófeldolgozó shadereket.
Erőteljes matematikai modul a vektor, mátrix és quaternion műveletekhez: raymath
Hang betöltése és lejátszása streaming támogatással (WAV, OGG, MP3, FLAC, XM, MOD)
VR sztereó renderelés támogatása konfigurálható HMD eszközparaméterekkel
Hatalmas példagyűjtemény +120 kódpéldával!
Kapcsolódó részek +50 programozási nyelvhez!
Ingyenes és nyílt forráskódú.

A raylib belsőleg használ néhány könyvtárat az ablak/grafika/bemenetek kezeléséhez és a különböző fájlformátumok betöltésének támogatásához, ezek a könyvtárak mind be vannak ágyazva a raylib-be és elérhetőek az src/external könyvtárban. Nézd meg a raylib függőségek részletes listáját a raylib Wiki oldalon.

A projekt GitHub oldala és bővebb információk:
https://github.com/raysan5/raylib

Weboldal:
https://www.raylib.com/

…és végül talán az egyik legfontosabb oldal, a példák – mindenképpen nézzük meg:
https://github.com/raysan5/raylib/tree/master/examples

Példák a weboldalon:
https://www.raylib.com/examples.html


Továbbra is várunk mindenkit nagy szeretettel csevegő oldalunkon élőben:
https://skamilinux.hu/chat/

Aktív fórum témák:
https://skamilinux.hu/phpBB3/search.php?search_id=active_topics

Legutóbbi PuppySzoftverek:
https://sourceforge.net/p/puppyszoftver/activity


c programozásjátékfejlesztéslinux programozáslinuxos játékfejlesztésRayLib